عضویت    ورود
ورود به سایت
» » مدیر کل دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری گلستان خبر داد: برگزاری سلسله نشست های تخصصی حکمرانی استانی، چالش ها و الزامات در استان گلستان


مدیر کل دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری گلستان خبر داد: برگزاری سلسله نشست های تخصصی حکمرانی استانی، چالش ها و الزامات در استان گلستان

 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری گلستان خبر داد: برگزاری سلسله نشست های تخصصی حکمرانی استانی، چالش ها و الزامات در استان گلستان

 

در این نشست ویژگی های حکمرانی خوب از قبیل عدالت مداری ، امنیت مداری ، شفاف سازی و ارتقاء سطح مشارکت مردم در تصمیم سازی ، اجرا ، تصمیم گیری و نظارت، به مدلهای حکمرانی سنتی، خوب و متعالی (مبتنی بر آموزه های دینی ) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در ادامه ، خانم پور اسفندیاری رئیس گروه نوسازی و تحول اداری سازمان جهاد کشاورزی با اشاره تجربه خوب تمرین کارآمد سازی ، هوشمند سازی و مردمی سازی در قالب برون سپاری خدمات و تصدی ها که منجر به کسب رتبه برتر سازمان جهاد کشاورزی استان در سطح کشور گردید به تشریح سه ضلع مدیریت کلان ، مردم و نهاد های خدمات رسان غیر دولتی در مبحث برون سپاری پرداختند.

وی اظهار داشت تقویت اقتصاد خصوصی و اقتصاد تعاونی ، سیاست گذاری در استان ، کاهش سیاست دولت مداخله گر از جمله گامهای مثبت در راستای تحقق حکمرانی خوب می باشد. اثر بخشی مدیریت، تقویت نظارت دولت ، منفک شدن بخش اجراء از دولت ، توسعه بخش غیر دولتی و دولتی در راستای هم که منجر به بهبود مدیریت غیر متمرکز می گردد از دیگر مواردی بود که وی در مبحث کارآمد سازی و مردمی سازی در مساله حکمرانی آن را تاثیر گذار دانست .

وی در ادامه به عوامل موثر در کارآمد سازی ، ویژگی های برون سپاری موفق ، چالش های موجود در برون سپاری نیز اشاره نمودند.

در ادامه دکتر صابری رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان با اشاره به وجود چالش آب به عنوان یکی از عوامل موثر در پایداری و عدم پایداری امنیت غذایی، به الزامات آن که مشتمل بر استفاده از ابزار علم و فناوری ، افزایش بهره وری و توجه به اهمیت الگوی کشت و سایر الزامات است ، پرداختند و افزودند در همین راستا به دنبال عملیاتی نمودن الگوی کشت مناسب هستیم. ایشان در ادامه به طرح پیشنهاداتی در حوزه کشاورزی پرداختند.

سپس در ادامه ، مهندس علیپور مدیر امور اراضی استان در مبحث هوشمند سازی به چالش اساسی استان یعنی تغییر کاربری اراضی اشاره نموده و به تشریح مبانی مدیریت سرزمینی پرداختند. وی ضمن اشاره به تهدیدات پیش رو در مبحث حفظ اراضی زراعی از قبیل روند گسترش شهرنشینی به سمت و سوی زمینهای زراعی ، گسترش شهرک های صنعتی و کارخانجات در محدوده اراضی و...  در موضوع هوشمند سازی به نقش و جایگاه سامانه پنجره واحد زمین و فواید آن و همچنین مشکلات پیش رو در این زمینه پرداختند . ایشان همچنین به تشریح عملکرد سامانه "پی ام" نیز پرداخته و به ویژگی های این سامانه از قبیل اتصال به سامانه پنجره واحد زمین ، رویت و پیگیری پاسخ استعلامات در آن و رصد مراحل فرآیند تغییر کاربری زمین و .... اشاره نمودند.

سپس در ادامه جناب آقای عطاچی مدیر برنامه و بودجه سازمان جهاد کشاورزی به بیان برخی از چالش های فرا روی بخش کشاورزی پرداختند.

در پایان، معاون توسعه مدیریت سازمان با بیان طرح پرسشهایی اساسی در حوزه حکمرانی ، ارائه پاسخ های متناسب و بحث و تبادل نظر در این زمینه را چراغ راه ابهامات و گره های مبحث حکمرانی استانی  دانستند.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
کلمات کلیدی :
  • نویسنده : میرطاهری
  • بازدید : 1777
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 221

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : جمع عدد 3 بعلاوه 22 ؟ (جواب بصورت عدد ) ( برای تشخیص کاربر از ربات )
پاسخ :*

حدیث روز

امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 107
بازدید دیروز: 1
بازدید ماه:108
بازدید سال:889
بازدید کل:323826