عضویت    ورود
ورود به سایت
» » دوره‌های تخصصی آشنایی با پدافند غیرعامل برای همکاران استانداری وفرمانداریهای تابعه برگزارمیگردد


دوره‌های تخصصی آشنایی با پدافند غیرعامل برای همکاران استانداری وفرمانداریهای تابعه برگزارمیگردد

دوره‌های تخصصی آشنایی با پدافند غیرعامل برای همکاران استانداری وفرمانداریهای تابعه برگزارمیگردد

 با امضای تفاهم‌نامه حوزه برنامه‌ریزی استانداری گلستان و پدافند غیرعامل دوره‌های تخصصی آشنایی با پدافند غیرعامل برای همکاران استانداری وفرمانداریهای تابعه برگزارمیگردد.
در راستای اهداف کمیته راهبری آموزش تفاهم‌نامه دوره آموزشی فیمابین مدیرکل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری به عنوان هماهنگ کننده طرح و مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل به عنوان مجری طرح منعقد شد.
به منظور افزایش همکاری‌های مشترک اداره کل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری و اداره کل پدافند غیرعامل استان تفاهم‌نامه همکاری امضاء شد، بر همین اساس یک دوره آموزشی به مدت 16 ساعت در 2 منطقه به مرکزیت شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس برای پرسنل استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه اجرا می‌شود.
مدیرکل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری گلستان در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
علی نذیری افزود: هر اقدام غیرمسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب‌پذیر نیروی انسانی، ساختمان‌‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن شود، پدافند غیرعامل خوانده می‌شود.
وی از پدافند غیرعامل به عنوان مجموعه اقداماتی در راستای کاهش آسیب‌پذیری یاد کرد و گفت: با استفاده از پدافند غیرعامل در صورت بروز جنگ، خسارات احتمالی به حداقل میزان خود می‌رسد.
این مقام مسوول هدف از اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل را کاستن آسیب‌پذیری نیروی انسانی و مستحدثات و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور دانست و ابراز کرد: پدافند غیرعامل علی‌رغم حملات خصمانه و مخرب دشمن و استمرار فعالیت‌ها و خدمات زیربنایی و تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ بسیار مهم و است ضروری است.
 نذیری با بیان اینکه پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و نیازی به بکارگیری جنگ افزار ندارد، گفت: با اجرای پدافند غیرعامل می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
وی از همه دستگاه‌های نظامی، غیرنظامی و اجرایی استان خواست نسبت به پدافند غیرعامل حساسیت و اهتمام ویژه داشته باشند، تاکید کرد: مدیران، کارشناسان و کارکنان مشغول به خدمت در دستگاه‌های اجرایی و ستادی باید دوره‌های آموزشی آشنایی با اصول و مبانی پدافند و دوره های تخصصی ذیربط را بگذرانند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
کلمات کلیدی :

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : جمع عدد 3 بعلاوه 22 ؟ (جواب بصورت عدد ) ( برای تشخیص کاربر از ربات )
پاسخ :*

حدیث روز

امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 170
بازدید دیروز: 3
بازدید ماه:603
بازدید سال:603
بازدید کل:323540